Welcome to my page =) thanks for being my friend =) I love u =) .Secubit tentang diri saya . Berasal dari utaqha dan seorang yang agak pemalu. Tujuan blog arfarynazed ditubuhkan untuk mencari ramai teman dan borkongsi isu-isu yang terbaru & menarik =) Thanks to all yang sudi view my page.. =)Jangan lupa Tinggalkan kesan anda yokk =)
U~olls.. Baik kahh? Sihat kah ? harap-harap korang disana dan disanun sihat -sihat yok.. jangan terlebih makan ataupun terkurang makan.... hehe.. hahaha apa pon yang kita wat kene lah bersedahana~ .. yokk ~ blalalala... hahaha (Leter dulu ) kan...
What the Penalty Shoot Out ? yoO ~
The "Penalty Shoot Out " is One game when someone yang tengah boring-boring ~ haha... Yes la..Engat tipu ke ? Betol ok..
"Five strikers line up for a Penalty Shoot-Out competition. Study the relevant information about the strikers and keeper, make an informed decision and place your bet. You also have the option to place further side bets on where the strike will cross the line "- About the Penalty Shoot Out.
Hahaha.. actually, Game nie tak lah sehebat game drift yang korang layan tue.. haha.. biasa jer.. game nie.. kalau korang yang dah lama tak main bola ke , dah lama tak g futsal ke, or asyik layan game tanam-tanaman cam farmville kan tak pon game tembak-tembak ke... apa kata korang layan Penalty shoot Out game nie.. haha... atlease korang leh lahh lepaskan tension korang kat bf or gf ke or papew jer lahh kan... tak pon nak suka-suki kan.. atlease korang tak bosan... game nie boleh la.. nak bantu kowtt.. kan.. hihi..
Heloo~ U~oLLs.. Selamat Minum Petang =) Nampak tak kat atas nie.. Hehe.. Drama Juvana yang baru je ditayangkan setiap Isnin 9 Malam di Tv3.. Nak kata baru tue tak la sangat .. nak kata lama sangat pun tak juga so half laa.. hahaha.. Semua nya 13 Episod .. Kalau tak silap dah 5 episod pun berlalu.. Tapi Seyes wehh.. citer nie best la.. shiokk... bukan ape.. asyik-asyik layan citer cintan-cintun kan.. nak gak layan citer lain pulok kan ~ So, setiap hari isnin pukul 9 malam aku akan get ready di depan Tv.. huhu.. Lagi pun.. 13 episod jea.. tak lah lama sangat kan~So, semua orang boleh tengok sebab citer nie kat TV3 tak payah la korang nak langgan sana - langgan sini yokk ~ =)
Layan jab !!!
Sinopsis Drama Juvana
JUVANA, sebuah drama bersiri yang akan mengupas sisi hidup pesalah-pesalah juvana. Selain menyelami dunia dan perasaan hati pesalah juvana, JUVANA juga mahu mendidik para penonton supaya mengambil iktibar daripada paparan kisah kehidupan watak-watak siri drama tersebut. Drama Juvana mempunyai 13 episod semuanya, mengisahkan seorang remaja bernama Daim Yahya yang telah dituduh membunuh ibu dan teman lelaki ibunya. Daim telah dihantar ke sekolah pemulihan akhlak Wira Bakti iaitu sekolah badan bukan kerajaan semasa umurnya 17 tahun.Dalam drama ini Raja lakonan Bront Palare akan menjadi watak warden yang jahat, Raja tidak memperdulikan Daim (Zahiril Adzim) yang dibuli oleh penghuni asrama yang jahat. Macam menarik bukan drama Juvana ini, tambahan pula ada Bront dan Beto Khusairay.Daim kemudiannya mendapat sinar gembira apabila Cikgu Zakiah lakonan Izreen Azminda ( yang watak jahat dalam Samson Delaila). Cikgu Zakiah ini menjadi baik dalam drama Juvana ini. Dia akan membantu Daim yang lemah dan selalu menjadi mangsa buli rakan-rakan samseng yang ada di sekolah itu.
~ Nah korang layan gambo nie ~
Pelakon dari Drama Juvana
Lakonan Botak nie pun best huhu.. masyukkk ~
Kenali setiap watak pelakon didalam Drama Juvana
Pelakon Utama
Zahiril Adzam / Daim Yahya
~ Saya amat suka Pelakon Zahiril Adzam sebab muka die mirip kawan lama saya dan lakonan die pun mantop n mavulus ~
So... Mohh layan sekaly =))
So, Kalau korang nak taw lagi details tentang DRAMA JUVANA yang bersiri nie just click HERE ok ..
U~ olls.. Okey... nampak tak .. kat atas nie..? hehe dah taw kan.. Kali nie aku nak review pasal KL Gangster la pulok kan... cewah-cewah.. tader laa... Bukan ape.. aku minat giler lah filem-filem yang action movie nie.. so, aku pun nak kongsi-kongsi lah dengar korang suma kan,kan,kan.. Mana lah taw.. kowt-kowt ada yang minat action movie cam aku gak ~ tak kisah lah kalau yang sudah berkahwin ataupun tidak .. hehe.. Kalau dah minat orang kata belasah ja kan.. haha.. ayat~ hehe...
Filem KL GANGSTER nie aku tengok cam best jea~ tapi aku tak sure best ke tak.. hope best la kan.. kata filem aksi .. kan.. Pengarah nya Shamsul Yusof kowt.. mesti mantop punye.. tengok macam filem khurafat dah ar.. rancak gak ar.. seyes best ~ Kalau tengok Pelakon dalam KL GENGSTER nie terdiri dari pelakon utamanya, Shamsul Yusof (Shark), Ridzuan Hasim(King) , Aaron Aziz(Malek), Ady Putra(Jai), Zizan Raja Lawak(Fadil) dan Sheera(Zati) ~ wahh.. kali nie Zizan Berentap kowt.. haha... caiyokkk..
Sinopsis
Mengisahkan dua beradik yang telah terjebak di dalam dunia gangster, seorang bernama Malek dan seorang lagi Jai. Si abang iaitu Malek telah dipenjarakan selama 5 tahun akibat dikhianati oleh kumpulannya sendiri yang didalangi oleh Shark anak tiri kepada King, iaitu ketua kongsi gelap yang paling berpengaruh di KL. Bagi Malek setelah dibebaskan beliau ingin mengubah persepsi kehidupan serta menjauhkan diri dari kehidupan hitam sebagai ahli kongsi gelap.
Menjalani rutin kehidupan biasa sambil menjaga ibunya yang dah tua tapi sebagai bekas banduan yang dipandang serong oleh masyarakat adalah agak sukar dia menjalani kehidupan seperti biasa. Beliau sering diganggu oleh gangster-gangster lain yang masih berdendam dengan beliau sehingga King tampil menghulurkan bantuan untuk Malek memulakan kehidupan baru. King mengarahkan orangorangnya supaya tidak menganggu kawasan Malek dan ini amat tidak disenangi oleh anak tirinya Shark yang ingin menjadi "Raja" di KL ini. Berlainan pula dengan kehidupan adiknya yang masih hanyut dibuai kemewahan hidup di dalam dunia gangster.
Bagi Jai kemewahan hidup adalah segalanya dan ini hanya boleh dicapai dengan dunia hitam yang diceburinya sekarang. Dia sanggup melakukan apa saja demi wang dan kuasa. Jai antaraorang kuat Shark dalam apa saja misi yang Shark lakukan. Jai lah orangnya yang akan tampil ke depan untuk merealisasikan apa jua yang diarahkan Shark. Sayap Shark semakin berkembang. Tapi dengan kemunculan Malek, Shark terasa semakin tergugat. Beliau terasa tercabar. Berbagai cara dilakukan untuk menjatuhkan Malek tetapi sentiasa dipatahkan oleh ayah tirinya King yang sering membela Malek yang dianggap sebagai sahabat.
King kurang senang dengan karenah Shark yang sentiasa mencetuskan perbalahan yang membabitkan kumpulan-kumpulan gelap yang lain. Ini membuatkan hubungan anak beranak ini semakin dingin. Kerana tamakan kuasa Shark mula berdendam dengan ayahnya beserta Malek. bagi Shark, Maleklah punca segalanya. Dengan itu, Shark mengarahkan Jai untuk menghapuskan abangnya. Disinilah bermula konflik diantara saudara dan kesetiaan keluarga dan kumpulan... Nyawa atau harga diri. Dimanakah penghujung pertempuran mereka...segala-galanya akan terjawab dalam "KL GANGSTER".
U~olls.. Sihat kah?? hehe.. diharapkan sihat dan sejahtera belaka yea~~.. iyer la kan.. sekarangkan musim panas... so, korang kena la banyak minum air masak banyak-banyak yea~.. ok.. tadi time blogworking lagi~ terjumpa satu segmen lagi.. by AbgTeror.. Hurm segmen die memang bagus.. sebab AbgTeror nie nak tahu setiap membe-membe blogger nya berasal dari negeri maner... so, timbul lah segmen nie untuk merapatkan kaum-kaum blogger nyer.. Yes, memang tak dinafikan segmen nie amat bagus.. Atlease kita boleh tahu.. di mana member2 blogger2 kita berasal kan... ok.. Jom.. Join ramai-ramai..g pun simple-mimple jea k.. korang tak payah nak susah tag orang ok~..
~Korang just kena jawab 4 jea soalan nie ~
1. Dimana anda dilahirkan ?
~Saya dilahirkan di Penang ~
2. Dimana anda dibesarkan ?
Saya dibesarkan di Kedah ~
3. Negeri pilihan anda untuk di masukkan ke dalam senarai bloglist AbgTeror ?
Of-couse la Penang ~
4. Ceritakan sedikit mengapa anda memilih negeri tersebut ?
Hurm.. sebabnya.. walaupun saya menetap di kedah~ kalau nak seronok ~beronok mesti akan ke Penang sebab dekat jea pun tak jauh sgt pom.. haha.. dan juga penang juga tempat saya dilahirkan..~,~
U~olls tadi time i berblogworking.. ternampak segmen by mashi nie... eam~ so, ape kata kita join sama-sama nak ? ok... tak susah pun.. just enter jea blog mashi nie.. then follow jea syarat~syarat nyer.. ok... tak pun.. click here untuk join ok~
Ikut je langkah nie , kalau korang nak join ok ~
1. Ok, Buat entry bertajuk " Pencarian Bloglist untuk Blog transparent-mashi "
2. Korang mesti letak banner cik mashi nie kat entry korang..(wajib)
3. Of couse lah korang kena follow blog cik mashi nie~
4. Linkkan entry korang ke blog cik mashi nie yerp~
5. Make sure korang Tag 3 orang k..
Senang jea kan~ so jom la ramai-ramai join segmen by Cik Mashi nie =))
u~olls , Ok Baru~ baru nie aku ada buat entry tentang Filem kongsi nie an.. ok~ hari nie aku nak ulas sikit la pasal movie.. nie.. sebab aku pun dah tengok...
Sebelum aku tengok , aku da buat entry Lu Langsi, Lu mati , then bila aku dah pom tengok citer Kongsi nie.., Haha.. ok memang tak dinafikan aksi-aksi die boleh la tahan.. dan semua orang tahu Sam pon pelakon yang hebat~ banyak la yang menjadi .. paling sempoi Time sam berdiri atas kereta polis tue.. haha.. bran gak la~ haha... tapi, ending dia tak best la.. seyes.. tak besh langsung~ mungkin akan ada Kongsi 2 kowt lepas nie.. mana lah nak tahu~~.. tapi ending tak besh ~ sayangs la... kalau ekot hati nak bagi 5 bintang.. tapi disebabkan ending tak baper nak sonok~beronok, Boleh bagi 3 and half jea la.. kan...
Ok... Dengar kata , Filem Pirates of the Caribbean ... macam best je~~ i loike ~
Nah, Korang try layan Triller dulu ~ =D
p/s : Jack Sparrow & Barbossa embark on a quest to find the elusive fountain of youth only to discover that BlackBeard and his daughter are after it too.
U~olls hari nie saya datang lagi dengan membawa Giveaway lagii... yo~Wah~ suke,suke,suke lahh.. cewah-cewahh... haha.. Giveaway by RedRidingBow nie memang cute~cute kalau korang tengok... Tak sangka tengah blogworking then nampak Ga nie.. so terus join la... Kalau korang nak join just click nie. ok.. Buat pengetahuan korang sume~ Kak Afiza nie juga ada buka perniagaannya tersendiri.. so, kalau korang nak tahu lebih details, korang boleh la jejak di blog nyer ok ~
This Giveaway start from 9th May 2011 - 9th June 2011