Secubit secarik tentang saya =)

My photo
Welcome to my page =) thanks for being my friend =) I love u =) .Secubit tentang diri saya . Berasal dari utaqha dan seorang yang agak pemalu. Tujuan blog arfarynazed ditubuhkan untuk mencari ramai teman dan borkongsi isu-isu yang terbaru & menarik =) Thanks to all yang sudi view my page.. =)Jangan lupa Tinggalkan kesan anda yokk =)

Tuesday, April 26

Now i Noe




Assalamualaikum..

Pagy yang teramat indah nie ,
walaupun pagi yang indah, haty aku tak seindah pagi nie.

" Seyes la kaum adam nie tak penah rasa bersalah lgsg dan tak pernah sedar"
"peluang ke2 pon di sia2kan . jadi kaly nie tiada lagi peluang untuk anda yer"

Thanks so much yer !
"i just want to say one word where is u and her so mix & match"
SO, just go on.. ok. tak payah la nak bagi alasan.

Kalo takut dilambung ombak so tak yah la nak buat rumah de tepi pantai yer !

p/s : kalu kita sendiri tak jujur dgn diri kita sendiri , jgn harap la orang laen akan jujur dengan anda ! i also make mistake before it. its ok . Alhamdulilah,noe i have one person that understand me !





Just Idea ???



Skodeng laa... kejab jew ponn...

=)

THIZ IZ ezample untuk anda memilih beg yang mana sesuai dengan caracter anda
untuk dibawa semasa soping !
=P

Beg nie amat lah sepandan !!
sesuai dengan semua benda..

Beg cam nie Elok p joging la . agak2 la g soping haha

Beg yang petern nie elok kalo bawa g Bukit merah ! conform
ramai peminat serbu. haha
(Amat sesuai la kalu soping baju )

Kalu Beg cam nie lak. elok la dibawa oleh Kanak2. haha


Kalu g Market elok la bawa beg cam nie. simple. haha.
( Conform Tok2 HAMPA penat )

Bawa Beg Kertas cam nie pi soping nampak elegen jewp ..


_The end_



Fakta yoO!



Assalamualaikum...


Entryzz Kaly nie saya mau cakap pasal Beg plastik.
Sebenarnya , nak kata lama pon tak juga & nak kata terlalu baru pon tak juga.
kiranya tengah2 kowt nohh..

Kebanyakkan Beg plastik dah susah nak jumpa kan dekat pasar raya bila kita g shoping.
melainkan beli nasi lemak dekat taman perumahan. jumpa la Beg plastik. hihi.
Bukannya apa, bengang gak la kan bila kita nk shoping ja perkara yang wajib kena bawa beg plastik. haha. bayangkan satu situasi bila kita shoping dengan family confirm la barang berbakol2 kena bawa. yang tak tahan nak wak kua plastik dalam beg haha. dah tue kalu plastik yang kita bawa tue dilipat, nampak la kemas. jika sebaliknya. cuba bayang kan. haha.
malu nak mapos.. haha..

Confirm, sapa pon segan kan nak wak beg plastik. kalu diroyok2. hehe. tambah2 ag beg plastik yang baru beli bendi , tomato, ubi , bawang dan segala. haha. boleh bayang x kalu bawa beg plastik cam tue g pasar raya? pastu beli pulak baju. yezzza ! confirm wangi baju anda . haha.

ok. saya nak share somthnik dengan korang! hampa ! cek !
Kenapa hal cam nie leh terjadi ??

>Baca dan faham2 sediri la yer Fakta mengenai Beg Plastik ni<

    • Beg Plastik diperbuat dari polietilena. Polietilena adalah produk hasil dari petroleum.
    • Lebih kurang 60 - 100 juta tong petroleum digunakan untuk menghasilkan beg plastik setahun untuk seluruh dunia.
    • Penghasilan dan pengeluaran beg plastik menyumbang kepada pencemaran udara dan kadar pengunaan tenaga
    • Pengeluar beg plastic menambahkan lagi pengeluaran karbon yang bertan-tan diudara setiap tahun.
    • Di United Kingdom, pengharaman beg plastic adalah bersamaan dengan mengurangkan 18,000 kenderaan di atas jalan.
    • Sebanyak 500 juta ke 5 trilion beg plastic dihasilkan dan digunakan setiap tahun diseluruh dunia.
    • Hanya 1% dari trillion yang dihasilkan itu dikitar semula.
    • Kebanyakan beg plastik polietilena mengambil selama 400 tahun untuk dibiodegradasikan. Sesetengah dari itu boleh mengambil masa selama 1000 tahun untuk diuraikan.
    • Apabila polietilena diuraikan, bahan toksik akan larut dan resap ke dalam tanah dan seterusnya ke rantai makanan kita.
    • Beg plastik adalah penyumbat tanah timbunan kita. Beg-beg ini menyekat jalanan pengairan, merosakkan landskap dan akan sentiasa mencemarkan tanah dan air kita.
    • Beg plastik juga memberi kesan yang padah kepada burung-burang dan mamalia marin yang menyangkakan beg tersebut adalah makanan. Setiap tahun, 100,000 penyu laut dan haiwan marin yang lain mati kerana beg plastik.

p/s : Engat ! jangan lupa wak spare beg plastik yer.. didalam beg anda time nk soping..







Monday, April 25

Pengganggu Hidup Saya ! !



Patutkah kah dia??
&
Layak kah aku ??


Entry kaly nie aku nak share tentang somethink nie yang aku memang sakit haty walaupun aku cuba control emosi aku tapi perasaan geram ,benci & sebagainya lah yang berjalan kat otak aku skunk nie.. perittt laaa... yez ! betol la kata orang dalam bercinta nie memg byk dugaan sebelum kita nk jumpa dengan seseorang yang teristimewa dalam hidup.

Sapa pun yang penah bercople mesti happy , bahagia da sebagainya.
tipu lah kalu tak pernah da dugaan kan dalam coplos.
masalahnya dugaan yang datang nie
dah baper kaly aku dapat &
tak pernah nak habis si jelosy tue nak ganggu hubungan kami.
cuba bayangkan tengah hapy lapy dengan orang yang kita
syg then datang la si jelosy tue dan menyebabkan kami gaduh what the hell !

Haty ni kalo bersabaq sampi bila la sgt kan. rasa macam nak tengking si jelosy tue macam nak cakap ja " woii jangan la duk ganggu kami lagi !
tak puas haty pa lagi ! isssshhh geram lah !
tapi aku tau soal cintun nie tak boleh nk tengking2 bukan dapat apa pon.
dapat dosa ag da la.Bikin bertambah serabut lagi masalah .

Harap2 semua perselisihan mcm nie cepat2 la settle.Sakit jiwa nie..

p/s : terpaksa luah disini. sebab terlalu benggang & sakit haty.








Sunday, April 24

Kangen la sama kamu xoxo


Hye, Hye & Hye !

" Saya Kangen Bangat sih ama Kamo "
" Bila in kita bisa ketemu ya ? "



Tiba ja jadi rindu tak keruan ! haha.
rindu teroq nie..
Rindu dengan Jantung haty.

Layan kejab ! ahaks.


Tak boleh tidur langsung!




Assalamualaikum 8)



Skunk nie dah Jam 6.37 pagi.
Bayangkan dari malam tadi asyik dengan lappy ja..
haha. tapi caya lah jab g malam mesti aku mengantuk awal sebab malam nie
aku langsung tak tidur. ayoyoyo..

sebenarnya, aku nie bukan jenis tidur lewat sgt..
mungkin sebab aku terlalu boring. jadi bila malam ja asyik duk on9..
then finally, pukul 6 lobey daa.. hihi
ishhhh ... rasa geram laaa...

tidur nie sebenrnya nikmat taw.!
tapi kalo terlebih tidur nikmat tue teros hilang . haha.
sebabnya otak kita sedikit sebanyak jadi blur. haha.
tp. tak semua. mungkin sesetengah orang yang mengalami macam tue.
bagi yang dah biasa mayb tak kowtt.. tah la . tak pasti pula..

sOry sebab dah lama tak update lgsg blog saya.
sebabnya tengah penin dengan situasi skunk nie.
duk penin sama ada nk continue Study or Keja.
hurm... kalo diikut haty yg sebenarnya memg nk keja pon.
tpi tue lah lesen tak settle ag.

sERABOT & sEMAK kEPALA hotak nie!

Bila tengah semak kepala.
lagu nie lah menjady pilihan haty.
=P


Friday, April 15

Charlie Chaplin´s yang cute !!!


Assalamualaikum

=)

Ok. saja la nak share dengan suma . tadi time ceq duk tengah2 searching ...
asal klik new tab ada gambar Video Charlie Chaplin nie.
Mayb hari ulang tahu die la kowt.
tak sure lah yang tue.
yang mahal nya cute kowt misai dia hehe.
n lawak la video nie.
seyes memg tertarik. menarik kau memg kedebomm..
hahahaha.




p/s : Kalau korang ada informasi mengenai Charlie Chaplin`s nie jom la kongi2 cerita dengan saya =)