Secubit secarik tentang saya =)

My photo
Welcome to my page =) thanks for being my friend =) I love u =) .Secubit tentang diri saya . Berasal dari utaqha dan seorang yang agak pemalu. Tujuan blog arfarynazed ditubuhkan untuk mencari ramai teman dan borkongsi isu-isu yang terbaru & menarik =) Thanks to all yang sudi view my page.. =)Jangan lupa Tinggalkan kesan anda yokk =)

Tuesday, April 12

" GAMBAR AKU DAN ALAM "




Assalamualaikum..

(,,)(o_0)(,,,)

" GAMBAR AKU DAN ALAM "




HelOOoo all.
Contest lagi!! hihi. Ni je keje aku law tak joint contest, aku joint Segmen hehe.
hehe. ye la hidup aku nak funn ja kan. so jointtt berapa rib ke rat ke mil ke contest or segmen
yang ada. kasi meriah cikit entry "budak baru belajar nie" (saye la) =P
ape2 pun thanks la to all member blog yang follow saye yer.=)

huhu. ceq mula dah melalut dah aihh hihi.
ceq nak ucap thanks juga to Cik ezaty yang tak segan2 tag to me
macam2 gamez mcm nie. seyes. fun jugak!
thanks yer Cik Ezaty.

ok. COntest kali nie deparmentya oleh Abg Meghil & abg Todtod
hehe. nama pun Unit & tomel2 hehe.
saya nk joint yer ! Abg Meghil & abg Todtod walaupun saya baru
je follow blog abg2 tadi ;)


JOO0m arr memeriahkan location Abg Meghill & abg Todtod
::: Nie Terms yang anda patut ikut :::

STEP 1 :
PASTIKAN ANDA DAH MENJADI FOLLOWER BLOG KLUK KLUK.HADIAH AKAN DIBERI KEUTAMAAN KEPADA FOLLOWER DAHULU.

STEP 2 :
BUAT SATU ENTRI YANG BERTAJUK 'GAMBAR AKU DAN ALAM'.MENGANDUNGI GAMBAR ANDA BERLATARBELAKANGKAN ALAM SEMULAJADI YANG INDAH,TAK KISAH LAA KAT AIR TERJUN,HUTAN,TASIK,SUNGAI,GUNUNG,BUKIT,ASALKAN ALAM SEMULAJADI.TAK KISAH LAA GAMBAR EDIT2 KE,DARI DSLR KE,COMPACT CAMERA KE,KAMERA HENSET KE,ASALKAN GAMBAR.ASALKAN ADA GAMBAR ANDA DENGAN ALAM.GAMBAR ALAM SAHAJA TAK DIAMBIL KIRA.

STEP 3 :
SERTAKAN SEKALI CAPTION DI BAWAH GAMBAR YANG DESCRIBE BETAPA KORANG AMAT SAYANGKAN ALAM SEMULAJADI.PENDEK,SIMPLE DAN MAKE IT INTERESTING.
CONTOH : NATURE IS A GIFT,YOU MESSED WITH IT,YOU MESSED WITH ME.
dan sebagainya....
p/s:dalam Malay pun boleyyyyy

STEP 4 :
TAG 5 ORANG BLOGMEMBERS KORANG YANG KORANG RASA NAK JOIN CONTEST NI.

STEP 5 :
LETAK BANNER KAT ATAS NI KAT SIDEBAR BLOG KORANG SEPANJANG CONTEST INI BERJALAN DAN LINK KE BLOG KITORANG.

STEP 6 :
TINGGALKAN LINK ANDA KE POST ITU DI BAHAGIAN KOMEN DAN KAMI AKAN USHA MENGUSHA MEMILIH ENTRI TERBAIK TERSEMPOI TERCOOL TERHEBAT DAN MACAM MACAM LAH!

HADIAH-HADIAH :

ENTRI TERBAIK :
RM50 + AKTIVITI OUTDOOR BERSAMA KITORANG

5 ENTRI TERBAIK :
HADIAH MISTERI HUAHUAHUA!

HADIAH SAGUHATI :
TRAFFIC HEHE=)


::Sebelum ceq terlupa nak habaq mai Epired Date 20 April 2011 Before Midnite::


LAST TOUCH G0OTHA !DAA PON SIAP



" Green equals to Cool plus Chill minus Relax times Unique divide Calm same with gods Creation "

Masa untuk Melepaskan Bom Atom

Cik Ezaty
Cik Qilah
Cik Miza
Cik Lorna
Cik Yuyue





Monday, April 11

segman "JOM SELONGKAR" by yuyue



JOM Ramai2 memeriahkan perkarangan
Segmen " JOM SELONGKAR " by Cik yuyue!!


Assalamualaikum
=)

Ok. sebelum nie ceq dah try Contest pon! kali nie nk try Segment pulak. hehe
hehe. Al-maklumlah budak baru lagi =)
tambah ag tengah2 goyang2 kaki nie pa salahnya ceq joint segment nie kn.kn.kn
hilang gak bosan & mengantok hihi .

Ok. senang je nk joint segmen Cik Yuyue nie
just ekot je syarat2 nye . (tak dak aihh nak susah2 ! nak copy &paste pon takpa)
takmow copy & paste pun takpa. tak paksa2 kan Cik yuyue ? =)

Syarat-Syarat nya semak kaih =P

1-Follow blog yuyue yg simple mimple nieyh..xmo pown xper..xder sebarang paksaan..bukan per..t senang korang nk tgok ape yg yuyue update kan??..ehehe :)
2-Letak header blog yuyue kat entry korang and linkkan ke blog yuyue/entry yuyue nieyh ye syg2 yuyue :)
3-Tulis ler entry sal segman nieyh..simple jer..nk copy syarat2 nieyh pown xper..okeyh??xpayah nk susah payah..ehehe
4-Tag beberapa orang untuk join segman nieyh..lau leyh biar dyeorang tau lar yer..
5-Haaa..yg nieyh HARUS buat bila dah siap wat entry tuh,tinggalkan link url korang kat entry nieyh oke :)..lau korang xkomen and xtinggalkan url..cmner yuyue nk tahu kan2??bukan kat chatbox yerp..p kat enry nieyh :)



Ha! sebelum ceq terlupa Cik yuyue just bg 2 hari ja taw.
so j0m ar ramai2 terjah blog Cik yuyue nie.
&
lepak2 kat Follower & Shoutmix Cik yuyue nie!

lastly nak BoOM dekat 2 orang Gadis cumel nie.

❂ Cik ezaty
❂ Cik Aqilah

Settle OledeDee

Nak tau lebih? Joint Venture teroih blog cik yuyue!



Sunday, April 10

izzlorna.com 1st Special Giveaway



Assalamualaikum

hahaha first time nie cek nak habaq mai .
cek baru doq try2 la skodeng - skodeng blog2 cik2 sekalian.
tengah2 skodeng tetiba terskodeng Blog Cik izzlorna nie.
waaahhh... menarik dowh contest dier. " Memeng terbaik "
nak ceqita mai hadiah dia nuhh ! memg Terbaik lah .haha. boleh dikatakan
Contest nie sesuai untuk Male & Female larh!
dah tue. bwat pa duk rilek ag GO true teroih lah!

jOM ramai2 joint cOntest ni & lepak2 kat follower Cik izzlorna ;)




ha! sebelum cek terlupa nohh the Expired Date for thiz contest
10 april 2011 - 30 Mei 2011

wHahaha meh ceq nak tag! lalala

->Cik eZaty Teman yang selalu nakal dengan saye.
-> Cik Miza Teman colledge saye.
-> Cik Qilah adek si ezaty.


* Untuk pengetahuan cik izzlorna saye masih baru dalam dunia Blogging nie =)
* Great la contest nie i like !
* Website Cik Izzlorna ni pon shantek & cute ! hapy lapy ja law nak merantaw =P










Thursday, April 7

Mr right or Mr wrong =(



ROSSA
:: _ATAS NAMA CINTA_::



Assalamualaikum

Penah tak dengar lagu atas nama cinta nie? best ke? haha.
tanya nie bukan apa. tak semua orang layan lagu macam nie dan termasuklah aku sekali.
anyway! bukan aku sengaja nk letak lagu nie. hehe. rasa2 nya sedikit sebanyak aku rasalah
aku dalam situasi nie. aku sebenarnya tak dak lah jiwang sgt pasal cintan cintun nie. tp sekali sekala kena gak jiwangkan. law tak dak jiwang. asyik brutal or rnb and jenis2 genre muzik yang lain lah. bosan jugak. hidup mesti mau relax gak kadang2. tapi kalu terlalu jiwang pon lomas den. ahak!

seyes cakap ar, hidup nie kadang2 happy, sedih, kecewa, rungsing sampai ada satu tahap tue kita sendiri tak dapat settle masalah kita then kena juga minta pendapat orang disekeliling sekurang2nya apa yang kita alami /beban yang kita simpan hilang lah sedikit. cakap pasal Cinta nie. semua da macam-macam pe`el kan? tak semua orang bahagia dan tak semua orang derita. dan tak semua orang bahagia & derita tht mean half la.

Sebenarnya,
lagu atas nama cinta nie amat sesuai dengan seseorang yang mempunyai 2 cinta hati pada masa yang sama , harus memilih yang mana cinta hatinya dan terpaksa bekorban demi kekasih yang di cintainya.
kalau betul2 duduk dalam situasi nie. mesti terasa macam mana peritnya. situasi mcm nie selalunya tak sengaja,& tak boleh nak dijangka. tambah2 nak bekorban untuk kebahagiaan lelaki yang kita sayang. mestilah kita nk buat keputusan yang terbaik mustahil nk mengikut nafsu semata2. salah tue!! kalau nak dibangdingkan perempuan dengan lelaki mana korang rasa hebat buat keputusan??


Perkara yang amat ' Grrrrr ' dalam hidup ialah untuk membuat keputusan. bukanya apa salah seorang akan ditinggalkan. huh! memang cabaran hebat lah! takut nty kalau ada yang tidak puas hati akan berdendam? bukan nya pa. manusia kan mcm2. kita sendiri takkan faham hati dan perasaaan diorg. tambahan lelaki. memang la hari2 cakap cinta,sayang n bla...bla...bla.. tapi disebalik hatinya? bukan nak hasut or nk beri pandangan yang negatif cuma kena berhati2.

Yang pasti dalam kehidupan ; kita haruslah memberi pandangan yang positive terhadap apa jua situasi/keadaan . hal ini kerana, apa yang keluar dari sudut pandangan kita , orang akan dapat menilai siapa diri kita. fikir-fikirkan lah & selamat beramal =)





Monday, April 4

Bloger Senyap Sementara.

MOOD : BUZY
XPLAINED : SOORY . =)