Secubit secarik tentang saya =)

My photo
Welcome to my page =) thanks for being my friend =) I love u =) .Secubit tentang diri saya . Berasal dari utaqha dan seorang yang agak pemalu. Tujuan blog arfarynazed ditubuhkan untuk mencari ramai teman dan borkongsi isu-isu yang terbaru & menarik =) Thanks to all yang sudi view my page.. =)Jangan lupa Tinggalkan kesan anda yokk =)

Monday, October 10

3 Things


Its motivate my self
High confident level
Challenge myself

That why we call life in kota metropolitan

Sunday, October 9

Suggestion to u olls !


Jika anda sedang kecewa...
Amal lah doa nie...
Insyaallah...
Kembali Tenang....


Bye,bye,bye
=D

Saturday, October 8

Segalanya lebih baik buat sendiri !


^That Why we call life.....*




Heloo.. yoww.... Whuzzup... to all my fenz.. Sihat ?

Dah 6 bulan berlalu...So, tiba lah sekarang aku wake up dari tido yang lama.. hehe..
Agak ler.. gua nak tido sampi 6 bulan .. adoyaii.. hehe... Actually, i already have my own mission .. wahhh... What mission ? Actually before this my daily routine is eat, sleep and watch television, But Now, i have change my Bad routine .... cewahhh... perasan la sekejab...

Actually, aku dah start nak cari benda yang selama nie aku impikan... tapi macam biasalah.. segalanya memerlukan masa untuk menyempurnakan sesuatu misi.. so, Just slowly.. kan.. maybe is better than fast.. sebab keadaan sekarang nie macam tak kena ja... so, take time la kowt kan...

Kadang-kadang benda yang free dalam hidup nie.. memang best kan.. tapi sampai bila beb.. sampai bila kita nak senang selalu... Sampai bila kita nak selesa memanjang... Walau sesenang pun hidup kita, akan tiba satu hari yang akan menyusahkan kita.. Biasa la hidup adalah realiti kehidupan... segalanya berkemungkinan ... so, y not...but, The best thing is Usaha Tangga kebijaksanaan..

Apa sahaja yang kita perlukan dalam hidup ini.. bukan lah secepat kilat hasilnya.. of course take a time.. maybe long time and maybe short time.. but the important is try the best... I'll try my best to get what i want...

When we feels lonely.. its hard to handle that situation ... Sometime we remember the past cogitation.. Even , dah dapat pengganti baru pun.. perasaan yang lama tue tiba-tiba datang menyerang tak tentu pasal.. The best thing to do is just rileks, cool gugurl.. and always remind yourself.. maybe some day he will coming.. just rileks.. masa yang akan menentukan segala-galanya.. hidup kita nie kan umpama roda/tayar kereta.. kadang kita ada kat atas.. kadang kita kat bawah.. jadi chill lah.. tak payah nk kusut kan fikiran tue sangat....

Kalau nak cakap pasal kahwin.. bila-bila pun boleh kahwin... suatu hari nanti, jodoh kita akan datang ... even kita kena juga usahakan lah... takkan nak harap jodoh tue senang lenang nak datang. hahaha.. giler ka per..

Anyway, Sabar adalah segala kunci ketenangan yang abadi.. kadang-kadang orang yang paling rapat dengan kita pun tak pernah nak faham kita... habis, macam mana pula orang luar? hmm.. fikir-fikirkan lah... Sebab tue kita sendiri yang kena memulakan langkah dari mengharap orang untuk hidup lebih selesa walaupun banyak rintangan yang akan kita harungi... yang penting hasil titik peluh sendiri dan hati puas!! hehe


Bye gugurl
LOL ! LOL! LOL!
=D

Monday, October 3

Oh Lelaki yang tak pernah habis wat hal!



Bukan niat nak salahkan lelaki... Tapi, tolong la hargai perempuan ! boleh tak.. meyampah betol!

Bukan aku nak cakap pompuan nie baik nak mampus.. sebenrnya sama ja.. cuma si Lelaki nie..

Cuba la pikir panjang2 dulu... sebelum wat keputusan? boleh ke?


.... Situasi ....

Patut @ tak patut ?

9 september 2011

Leman yang menganggap Tipah sebagai kawan baiknya

Bagi fone free & RM100 free tak perlu bayar....

2 October 2011

Leman yang tadi nampak macho nak mampus, tiba-tiba datang ke rumah Tipah dengan

membawa Timah (kawan pejabat) semata-mata nak ambil balik barang dier tadi..(Tanpa pengetahuan Tipah)

Tak ke buruk siku namanya...

To Leman lah kan.. nampak sangat la.. asal baru nak mengayat macho tahap babun, tapi bila dah sengket kering tahap longkang...

Tolong la ikhlas sikit... halal aje la... cakap kerja? mana p duit habis? bahlul punya olang.. itu kepala lutut sudah bengkok .. itu pasal kepala otak talak boleh guna lagi. apa punya tur la.


p/s : Kesian kawan aku... teranaiya.. pastulak pers dia hilang segala.. byk2 la sabor yer.. cik Tipah...





Friday, September 23

Pantang Tok Nenek Aku !


Geram sungguh aku bila tengok lelaki menjadikan perempuan sebagai hamba seks mereka.

If, bini sorang okey la. nie sampai 4 orang .. then tak adil... apelahh nak jadi ...

Pastu, lebihkan isteri yang ke 4..

Kalau nk berpolygami, pandai pula menggunakan ilmu dalam islam, untuk menutup mata bini-bini.. mereka.. yang lain...

Tp, pada dasarnya,... hmmm...

Ralat betol !

Thursday, September 22

Kadang-Kadang Rindu Juga!



Sekali-sekala rindu juga, tapi apakan daya...

Rindu je lah yang ku mampu...

Hanya Rindu dan Kenangan yang sentiasa segar diingatan...

Thanks dear, because make me smile..

U make me feel love when with you..

and, Make me laugh, smile, love...

P/s : Mulut boleh saja untuk menipu, tetapi hati jauh sekali...

Walau pun sesaat, tetapi ia penuh bermakna..

....i miss you & forgive me...

Wednesday, September 21

Share Sahaja




Assalamualaikum,

Sihat ke anda sekalian ? Hope U.olz sihat. happy. and enjoy your self okey.. ;) ok. memang dah lama tak update , jangan la tanya kenapa.. alasan yang sama diberikan iaitu sibuk je memanjang.. haha.. kononnya sibuk la sangat... yups, memang sibuk giler kau.. hahaha.. no lah okey, actually, i ade beberapa masalah yang perlu ketenangan diri... so, terpaksa mengambil mc untuk update blog okey.. hehe..

okey, let's start..

Okey ...y? i tulis Share sahaja.. ?
Entry kali nie i prefer nak bagi pendapat je..


Okey, istilah Couple and Single memang seronok sangat kalau nk cakap kan.. but, bukan semua orang suka, ada jugak yang menyampah. so, masing-masinglah kan, akan tetapi lain pula pada aku, amat suka dengan benda-benda yang berkait iaitu perempuan dan lelaki.. nama pun couple of course la orang akan cakap tentang lelaki dan perempaun, if sebaliknya.. malas la nk amer port ... masing-masing ada pendapat sendiri kan.. okey...


Okey, tetapi kan.. kalau rasa bahagia sgt lah kan... asal nak kena makan hati kerana seorang lelaki? hello? best ke hidup cam tue... sikit pun tak chill langsung okey... , if tak boleh belah kalau hidup macam tue... asal nk waitting... tunggu ape lagi girls... but, berbeza pula jika terlalu rasa sayang... perasaan sayang nie lah.. selalu membutakan kita sebagai seorang perempuan... tak kisah la macam mana situasi pun... asal kerana sayang, sanggup dipermainkan lelaki, jadi hamba, diperalat hidup-hidup, ditertawa, diperguna dan sebagainya.. (banyak sangat kalau nk letak kat sini... so setakat nie je lah yang aku mampu letak ) Happy ke hidup , kalau selalu menangis... ? tak kan... so, tolong la.. jangan la jadi alat -alat kepada seorang manusia yang tak pernah menghargai anda.. Seriusly, Belah la.. tak payah nak tunggu sat ke apa ka...

You Know why aku cakap macam tue.. sebab jangan lah biasakan diri tue diperkotak katikkan okey please lah okey... sebab terlalu "SAKIT" kalau dibiarkan lama "TERLUKA" jika tidak diubati pasti "BERNANAH" .

............Dan satu lagi ! Tak payah la nak bebankan masalah dengan BERDENDAM ! Please la.. untuk apa berdendam? Dendam dibalas dendam memang tak kan langsai.. apa yang patut buat,senang jer.. Rileks minda.. solat dan berdoa.. insyaallah... hati kita akan tenang... Soal Dendam? jangan fikir langsung... senang cakap, sakit akan dibalas dengan sakit.. =) biarlah yang Maha berkuasa ja membalas segalanya... ingat.. tuhan, selalu bersama kita ;)

Yang bersalah tetap akan dihukum....=)



Mulakan hidup baru..... Lupakan kisah cintan -cintun yang lampau..

=)

To single .. berseronok lah anda dengan kawan-kawan... =) kadang-kadang kawan-kawan akan buat kita happy dan dengan kawan-kawan juga kita dapat menikmati hidup yang sebenar...

Kalau ada jodoh tak kemana ??

P/s : yang penting Happy puas2 dulu...